1 Aralık 2016 Perşembe

Kedilerde Rektum Prolapsusu (Rektumun Anüsten Dışarı Çıkması)

   Merhaba arkadaşlar kedimi aldığımın ikinci günü yaşadığım bir problemdi bu ve internette araştırdığımda doğru düzgün bir bilgi bulamadım daha doğrusu bizim yapabileceğimiz yeterlilikte bir yazı bulamadım o yüzden bu konuyu da yazmak istedim
   
    Rektum çıkması kedi de ishal,kabızlık,doğum gibi durumlarda uzun süre ıkınma sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Benim kedim scottish fold o zamanlar bilmediğim için petshoptan almıştım ve 3 saatte yol gelmişti eve geldiği an tanımayla geçti tabi ve 3 saat sonra tuvaletini yaptı sıkıntı yoktu biraz rahatlatmıştı bu durum beni. Sonraki gün kedim tekrar tuvalete gitti akşama kadar sıkıntı yoktu akşam tekrar tuvalete girdi ve çıktığında o da ne poposundan bir parmak kadar bir şey çıkmıştı ve ben hayatım boyunca ilk defa bir hayvan besliyordum ne yapacağımı bilemedim saatte yaklaşık 23:00 civarlarıydı kedisi olan arkadaşları aradım onlarda hiç böyle bişey yaşamadıklarını söyledi hemen veterinerleri aradım sağolsun Eskişehir Sempati Hayvan Hastanesi'ni aradım gece 00:30 gibi hastaneyi açtılar ve rektumu geri ittiler bunun kesin çözüm olmadığını tekrar aynı problem yaşanırsa tekrar gelmemi söylediler ve şuan adını hatırlayamadığım bir krem verdiler. O gecenin sabahına kedim hiç mama yemedi iştahı kesilmişti tuvalete de girmedi ta ki saat 21:00 civarlarına kadar kedim yine tuvalete girmişti ve yine aynı rektum çıkması yaşanmıştı tekrar Sempati Hayvan Hastanesi'ni aradım tekrar açtılar bu sefer kedime hafif bir narkoz vererek bayılttılar daha kedim 2 aylıktı sonra poposuna dikiş attılar bu işleme verdiğim ücret 120 liraydı.


    Veterinerimiz kediye kuru mama vermememiz gerektiğini 5 gün boyunca sadece patates püresi ve lapa pirinç vermemiz gerektiğini söyledi 5 gün boyunca bu şekilde besledik  ve sindirim sistemi içinde günde bir çay kaşığı yoğurt verdik ama bu seferde popodan kaka sızdırma olayı başladı her hareketinde, kucağımıza aldığımızda, kendini yaladığında, koltuktan atladığında poposundan kaka sızdırıyodu evin her tarafına bulaşır olmuştu. Bu arada 5 gün boyunca her gün iğne vuruldu. Beşinci gün sonunda kaka sızdırma olayının hala devam ettiğini söylediğimde veteriner Hills Kitten Chicken mamaya geçmemizi tavsiye etti geçtik ve daha o mamaya geçtiğimiz ilk gün kaka sızdırma olayı tamamen bitti şuan kedim 6 aylık o günden beri kedim en ufak problem yaşamadı (maşallah deyin) :))

3 yorum:

  1. Merhabalar aynı sorunu bende yaşıyorum lütfen yardımcı olur musunuz 5 gün boyunca ne iğnesi vuruldu acaba kendiniz ?

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun..Bilgi için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Benim kedidede ayni sorun var 5 gün ne iğnesi oldu mamayı alırız o tamamda

    YanıtlaSil

Kedilerde Hamilelik ve Doğum

Kediler her zaman zaman mükemmel birer anne olmuş evcil hayvanlardır. Kedilerde hamilelik ve doğum önemli bir konudur. Daha önce doğum yapm...